← Terug naar marketingcategorie van de industrie

Hoe ver komt een £ 100-advertentie u echt?

Verward Monkey

Het is geen geheim dat de vakbladenindustrie moeilijke tijden doormaakt, er zijn nu een toestroom van andere marketingkanalen waardoor marketeers hun kostbare budgetten kunnen uitgeven, en elke nieuwe dienst belooft het beste te zijn sinds de gele pagina's.

Daarnaast zijn er veel media-namen verschenen die een al concurrerende marktplaats tot een overvolle markt hebben veranderd, wat heeft geleid tot vele media die schaamteloos hun prijzen hebben laten zakken in een poging dit te bestrijden. In dit artikel wil ik bespreken hoe dit de industrie beïnvloedt, sommige waarheden die veel marketeers misschien niet overwegen en de werkelijke kosten van dit 'het kost pinda's' reclame .... en we weten allemaal wat je ermee krijgt!

Die oude kastanje ...

Het is maandagochtend 10am en je hebt het al gedaan 'het kantoor verlaten'voor 10 reclame-verkoopgesprekken, tegen lunchtijd is dat tot 30 en aan het einde van de dag ben je het tellen kwijt en alleen voor extra plezier moet je nu elk van hun vervolg-e-mails in bestand no.13 opslaan. Het is lastig genoeg om ons een weg te banen, maar nu in recentere tijden hebben we te maken met onderwerpregels per e-mail, zoals:Last-minute aanbieding voor een volledige pagina - £ 100' Geachte heer Marketer, we hebben op het laatste moment een adverteerder laten verwijderen ... .. Je zou behoorlijk dom moeten zijn om dat af te wijzen toch? Vooral omdat de publicatie naar 20,000-abonnees gaat en in totaal door 50,000 wordt gelezen. Wauw, wat een koopje!

Alleen Fools & Horses

Haal de koffer uit het busje, Rodney!

Voordat ik verder ga, een beetje snel na te denken voor 'die oude kastanje'... De laatste keer dat ik heb gecontroleerd, nadat een bestelling is verzonden en een bevestiging is teruggestuurd, is het hoogst onwaarschijnlijk dat een adverteerder zou stoppen, dus wat is de kans op uitval van het bedrijf of het is ver van tevoren dit gebeurt elke kwestie ....? Hmmmmm

Dus hoe kunnen andere uitgevers daarmee concurreren?

Nou, het is eigenlijk vrij simpel, maar er is begrip voor hoe we werken ... Ik weet zeker dat Europese en Amerikaanse leveranciers met soortgelijke concurrentie uit Azië zijn geconfronteerd, en om dit te overwinnen, kunnen fabrikanten vol vertrouwen zeggen dat hun producten worden gefabriceerd naar een hogere kwaliteit, voldoen aan alle de juiste normen, zijn betrouwbaarder, duurzamer en de ondersteuning is ongeëvenaard. Als nadenkend voorbeeld hebben gerenommeerde uitgevers jarenlang hun eigen circulatie opgebouwd en beheerd, wat in essentie het belangrijkste onderdeel van hun bedrijf is, een ervaren redacteur die weet dat het om een ​​advertorial en een redactioneel verhaal gaat, een verkoopmanager die een tariefkaart begrijpt, een afdeling voor circulatie, ze gebruiken hoogwaardig papier en inkt, en natuurlijk een post-up naar een ingesloten goed onderhouden abonneegegevensbestand.

Sloeg de kleuren in het boek

Het belangrijkste onderdeel van elk mediabedrijf zijn de lezers. De inhoud van het tijdschrift MOET overeenkomen met het lezerprofiel. In onze branche zijn onze lezers zeer technische mensen, zij vinden het heerlijk om te leren en het is hun taak om hun procesinstellingen te begrijpen en te onderhouden - in de beperkte tijd die ze al hebben, zouden ze liever een tijdschrift lezen met pagina's met goedkope advertenties of een tijdschrift vol met informatieve, educatieve en branchegerelateerde artikelen, wetende dat de bijbehorende advertenties relevant zijn en van betrouwbare leveranciers?

Het is een no-brainer.

Als ze kleurrijke pagina's wilden om ze bezig te houden, zouden ze gewoon een inkleurboek kopen. Om dit te onderbouwen, in ons recente lezersonderzoek, toen de vraag werd gesteld wat, als er iets was dat ze graag zouden willen lezen, 38% van de lezers zei dat PII precies de juiste balans van informatie heeft, hoe dan ook 41% zei dat ze meer redactionele artikelen zouden willen - Met in gedachten dat PII meer redactionele inhoud bevat dan enige andere Britse procestitel, zegt dit alles!

Te veel marketingmanagers denken in hun hoofd aan marketing en proberen in de problemen te komen met goedkope reclame en negeren de gedachten van hun potentiële klanten, die graag leren over nieuwe en innovatieve producten, systemen en services. Ik had onlangs een marketingmedewerker, die duidelijk rechtstreeks van de universiteit was toegetreden, vertelde me dat hij dacht dat tijdschriften dood waren omdat hij ze zelf niet meer las. Dus is dit hetzelfde standpunt van een Chartered Chemical Engineer, wiens taak het is om een ​​geavanceerde verwerkingssite te beheren - ik laat je daarover oordelen!

Volgens het aantal wekelijkse tijdschriftregistraties dat we ontvangen, smeek ik het te verschillen - als er iets is, is het in opkomst. Voor ons is het heel duidelijk dat technici nog steeds tijdschriften lezen en altijd zullen lezen - zolang de kwaliteit van de inhoud hoog is - zorgt dit er uiteindelijk voor dat ze de pagina's blijven draaien.

Alleen onwetende of onervaren mensen zullen je anders vertellen.

Tag-along media

Ik noemde eerder 'Tag-along' media. Wat ik bedoel, is dat ze relatief weinig kennis hebben van de branche, maar dat een bepaalde sector een groeiperiode doormaakt, zodat ze 'mee-en-varen' voor de rit en een tijdschrift maken dat 5 minuten duurt om snel geld te verdienen .

We hebben door de jaren heen veel tijdschriften zien komen en gaan, en het is gebruikelijk in de hele publicatiewereld. De enige grote vraag die ik altijd aan een nieuwe media zou stellen - 'Waar heb je je bloedsomloop vandaan? ' Sommige nummers die ik hoor zijn belachelijk, van 20,000 tot 300,000 - kortom, het is onzin en zou 20 jaren nodig hebben om zo'n database op te bouwen, geen 5-minuten. Je moet of stom, lui of heel goedgelovig zijn om een ​​van deze cijfers te geloven.

En wat betreft het e-mailen van gegevens, begin daar niet aan - vooral niet met het nieuwe GDPR-richtlijn wordt geïntroduceerd in mei 2018, het is zelfs een andere blogpost - bekijk deze ruimte!

Het is tijd voor Marketeers om wakker te worden en de koffie te ruiken

Laten we het eens zijn met de kern van de zaak en kijken of je dit ooit hebt overwogen: zelfs als een tijdschrift 100-pagina's heeft en 50% daarvan wordt betaald, als je £ 100 betaalt voor een volledige pagina, is dat een maximum opbrengst van £ 5,000.

10,000-kopieën publiceren kost £ 5,000

Zonder op de verdomde overduidelijke aandacht te willen wijzen, weet ik zeker dat je de wiskunde kunt doen - Hoe ver denk je dat je £ 100 echt gaat? U kunt dit zelfs verdubbelen tot £ 200, maar denkt u dat de resterende inkomsten betrekking hebben op ontwerp, drukwerk, kantoor, lonen, enz

Dus tenzij het één man is die het bedrijf van zijn hondenhuishand uitvoert met het leveren van 20,000-tijdschriften, komen deze cijfers echt niet op!

Natuurlijk kunnen media via hun digitale diensten andere inkomsten genereren, maar een beroep doen op deze om hun tijdschriften te ondersteunen is een gevaarlijk spel en ik zou erg voorzichtig zijn met de kwaliteit van hun gegevens en hoe deze worden beheerd. De grote vraag die je jezelf moet stellen, wat krijg je echt voor je £ 100 en hoe ver gaat dat? Of ziet u dit als een kans voor slechts een goedkope manier om post te versturen, vergelijkbaar met de oude postkaartpakketten die uitgevers gebruiken om te verzenden?

Samengevat

Ja, tijdschriftreclame is uiterst concurrerend, maar als marketeer moet u de ware waarde van het tijdschrift evalueren. Er zijn misschien veel andere adverteerders van alle kanten van het technische spectrum, maar is dat een goede zaak als er weinig of geen inhoud is?

Er zijn een paar gerenommeerde tijdschriften op de markt, die ik bewonder en respecteer en zonder welke ons niet zou dwingen om de meest professionele service te blijven bieden die we kunnen bieden, maar als ik andere tijdschriften zie vol met goedkope reclame die heel goed weten dat ze bereiken niet het aantal dat ze zeggen dat ze doen, het is hartverscheurend omdat het deze media zijn die de uitgeverswereld zullen doden, en dat zal inderdaad een zeer trieste dag zijn.

Dus de volgende keer dat je £ 100 wilt weggooien bij een paginagrote advertentie, kan je kantoorkopie binnenkomen, maar als het tijdschrift op meer dan 3,000-lezersbureaus terechtkomt en door meer dan 20% van hen wordt gelezen, zal ik verander mijn naam in Gimima en begin met crossdressing!

En jij dan?

Wat vind je hiervan? Of je nu adverteert of niet, het zou interessant zijn om te horen wat je hiervan vindt. En als u een van die £ 100-adverteerders bent, ontvangt u dan resultaten van uw advertenties? Laat het me weten door een reactie hieronder te plaatsen:

Guy Ullmann

http://www.tagmeapp.co.uk

Ik ben de Sales & Marketing Director hier bij PII en de oprichter van de Tagme-app. Ik studeerde oorspronkelijk kunst aan de universiteit van Chester en richt deze creativiteit nu op marketing waar ik sindsdien ervaring mee heb

Volledige bio lezen

Gerelateerd nieuws

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Ontdek hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel gezichtspunt!

Process Industry Update Enewsletter

- Abonneer u op onze wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en evenementen, producten, technische artikelen en Viewpoint-berichten

Stuur me geweldige dingen

Voeg uw gezichtspunt toe

Word een Gedachtenleider

- Verbeter uw geloofwaardigheid, vergroot de merkherkenning en stimuleer uw reputatie als een belangrijke beïnvloeder in de branche

Meer informatie

wolfson korte cursussen 2019