← Terug naar marketingcategorie van de industrie

Inside Advice for Preparing Press Releases (PR) voor handelsmedia

PR voorbereiden voor handelsmedia

Of u nu persberichten verzendt of niet, u leest ze waarschijnlijk elke dag. Ze zijn en blijven een belangrijke nieuwsbron en zijn een van de meest kosteneffectieve manieren om een ​​groot publiek te bereiken.

Als uitgever ontvangen we elke week 100's, zonder falen en het kost een ongelooflijke inspanning om ze te behouden.

In dit bericht bespreek ik een paar van de problemen die we ervaren en enkele suggesties voor degenen onder u die overwegen PR te verzenden, of zelfs naar degenen die reguliere afzenders zijn.

First things first

Ik ga hier meteen ter zake. Als u PR gaat verzenden of dit al doet, selecteert u een paar zorgvuldig gekozen media, en wees voorbereid op een budget. Shock, horror! Ja, de meeste media vragen nu om PR te promoten - ik kan me voorstellen dat er op dit moment een paar gekreun en gekreun zullen zijn.

De waarheid is dat het tijd, inspanning, middelen en GELD kost om je PR te promoten, waarom zou dit in hemelsnaam gratis moeten worden gedaan? Vooral wanneer 99% van degenen die PR sturen niet adverteren, of heel weinig ondersteuning bieden voor media.

Het kost geld om een ​​tijdschrift te drukken - de afgelopen jaren zijn de kosten voor papier en verzending gestegen, maar de advertentietarieven zijn gedaald, wat betekent dat de oplagecijfers aanzienlijk zijn verminderd. (En in sommige gevallen telt het plonsen van een paar duizend op een tentoonstelling op voor de circulatie - ik laat je daarover oordelen!)

Het kost ook tijd, moeite en geld om een ​​website en digitale services te onderhouden.
En op dat punt zou ik graag een interessante ervaring delen die ik onlangs heb gehad:

Momenteel ben ik bezig met het opstarten van een app-project, en in de aanloop naar de lancering heb ik 40-50 kleine bloggers, in het bijzonder hobbyblogs, benaderd in plaats van full-time blogs, met de vraag of ik een UNIEK en niet-blogs kon schrijven sales guest-post en betaal vervolgens om het uit eigen zak te promoten, in ruil voor het gratis uploaden ervan.

Elke blog, zonder uitzondering, betaalt voor gastberichten!

Hoewel het een uniek, niet-verkoopbaar en ik zou een heleboel verkeer naar hun sites sturen, zouden ze niet toegeven. Eentje heeft zelfs gereageerd "Dus je wilt me ​​in het verkeer betalen, ik denk het niet!"

En dit waren slechts parttime blogs. Het waren geen mediabedrijven met overheadkosten en te betalen salarissen!

Geen PR-budget voor handelsmedia

Dus stel je voor hoe uitgevers zich voelen wanneer je je nieuwste PR-advertenties naar elk mediabedrijf verstuurt en vervolgens antwoordt met 'geen budget'

Bedrijven die een 'geen PR-budgetbeleid' hebben, leven nog steeds in de donkere eeuw en ik ben er vrij zeker van dat ze een zeer beperkte reikwijdte hebben door gerenommeerde media.

Sommigen zijn van mening dat het onze plicht is om gratis nieuws toe te voegen - het is bijna alsof je een maaltijd in een restaurant eet en weigert te betalen omdat het een restaurantplicht is om eten te verstrekken en je hebt een 'ik betaal niet voor eten'-beleid.

Geen PR-beleid? Prima, dus in plaats daarvan ophoesten met een advertentiebeleid ????

OK, dus ik denk dat ik hier mijn punt heb gemaakt!

Maar wat als u echt geen budget heeft?

Als budget echt een probleem is, of als u een korting wilt, waarom biedt u dan niet iets terug? Bijvoorbeeld een vermelding in uw volgende e-nieuwsbrief of een gastpost op uw blog.

Redactionele schema's

Dit is natuurlijk heel belangrijk. Tijdschriften moeten een evenwichtige aanpak hebben met een goede mix van redactioneel, advertorial en adverteren om het interessant te houden voor de lezer - die ongetwijfeld het belangrijkste onderdeel is van elk mediabedrijf.

Verstandige adverteerders baseren hun marketingbeslissingen op de kwaliteit en relevantie van een redactioneel schema, wat volledig begrijpelijk is - u kunt zeer snel zien of de onderwerpen overeenkomen met uw klantenprofiel.

Ik ben het echter niet eens met ad-hoc-reclame / PR-promotie op basis van individuele tijdschriftkwesties.

Tijdschriften gaan bij elke lezer naar dezelfde lezers, en als u weet dat het tijdschrift overeenkomt met uw klantenprofiel, waarom zou de individuele uitgave van de redactie er echt toe doen?

Het is toch beter om consistent te zijn en regelmatig aanwezig te zijn bij een publiek, zodat je kunt beginnen met het opbouwen van vertrouwen en een relatie met hen. Ze kunnen zien hoe u vordert en leren elk jaar meer over uw bedrijf en zijn waarden, wat een belangrijke bijdrage levert aan het nemen van belangrijke koopbeslissingen.

Consistentie is de sleutel

Consistentie versus toeval voor Trade Media PR

Hoe u uw PR verzendt

Zoek voor het verzenden uit wie de redacteur is. Het duurt een minuut om een ​​telefoon op te nemen en te bellen of op een website te kijken.

Onderwerpregel: Meestal is de titel van de PR prima.

Intro: Een korte intro van 50 over waar de PR over gaat, is erg handig. Bijv. Een samenvatting van wat het product is en de belangrijkste toepassingsgebieden.

Beste formaat: Voor mij is het beste formaat om het simpelweg in de e-mail in te sluiten en afzonderlijk afbeeldingen met een hoge resolutie bij te voegen. Het is dan heel gemakkelijk voor redacteuren om op te slaan en toe te voegen aan een website.

Een Word-document is OK, maar de afbeeldingen mogen NIET worden ingesloten of, als dat het geval is, moet u deze afzonderlijk bijvoegen en geen tekstvakken gebruiken !!!

En het slechtst mogelijke formaat dat u kunt verzenden, is een PDF. Dit is alleen maar vervelend om opnieuw te bewerken. Over het algemeen negeert onze editor PDF's omdat deze te tijdrovend zijn om mee te werken.

Contact informatie:

Neem bij voorkeur contactinformatie op voor vragen van lezers en ALSO-marketingvragen - bijv. Met wie uitgevers contact kunnen opnemen met betrekking tot advertentieaanbiedingen.

Wilt u uw contactgegevens niet opnemen, dan is dat goed - het wordt zonder lezen verwijderd.

DOE DIT NIET

Ik zal alle namen noemen, maar er zijn enkele agentschappen die bij het verzenden van een PR een leuk bericht toevoegen na de intro die luidt;

"Stuur na het opnemen van de bon kopieën naar het onderstaande adres"

Dit is een geweldige manier om van elke editor af te komen. Ervan uitgaan is nooit goed.

PR-lengte

Dit is een interessante. Als u op zoek bent naar promotie op het internet, is de lengte geen probleem.
Voor opname van tijdschriften moet echter rekening worden gehouden met de lengte, want, yup je raadt het al, het kost geld! Soms is het handig om twee versies te bieden: één voor internet en een bewerkte versie voor advertorial.

Als algemene regel zou ik zeggen dat voor het opnemen van tijdschriften rond 250 woorden genoeg is.

Afbeeldingen

Afbeeldingen zijn bijna net zo belangrijk als de kopie zelf. Zorg ervoor dat u kwaliteitsfoto's maakt, of op zijn minst een foto! Lees mijn andere blogpost over de belang van afbeeldingen met PR.

Zorg ervoor dat ze 300dpi zijn. Er zijn twee snelle manieren om dit te doen:

Klik op een pc met de rechtermuisknop> eigenschappen> tabblad details en onder afbeeldingen hebt u de kwaliteit van de resolutie

Open op een Mac in preview> tools> pas grootte aan en DPI bevindt zich net onder

Snelle tip: als uw afbeelding onder 300dpi is, kunt u deze niet vergroten, tenzij u het origineel hebt.

Hoge resolutie:

Hoge resolutie afbeelding voor Trade Media PR

Lage resolutie:

Afbeelding met lage resolutie niet naar Trade Media PR

Vergeet niet om het afbeeldingsbestand een naam te geven die relevant is - dit kleine detail helpt echt!

Vergeet ook niet om bijschriften van alle afbeeldingen te voorzien.

Knip de onzin eruit

Er zit veel wafel in sommige van de PR die we ontvangen. Net als jij, zijn ingenieurs / lezers druk bezig, dus citaat na citaat kan een ego verbeteren, maar meestal zijn ze niet nodig.
Probeer elk punt kort en feitelijk te houden, wat ook de leesbaarheid helpt verbeteren.

Problemen en oplossingen zijn natuurlijk een goede manier om te kijken naar het schrijven van een PR

Uit mijn ervaring met het analyseren van artikelen op de website, langere, gedetailleerdere, technische artikelen, creëer altijd een grotere betrokkenheid.

Conclusie

PR zal een populaire en noodzakelijke route naar de markt blijven voor bedrijven van elke omvang, en Trade Medias zijn een belangrijk middel om het te promoten.

We begrijpen natuurlijk dat er nu een toestroom van tijdschriften beschikbaar is, waarvan sommige gericht zijn op kwaliteit en lezerswaarde, en andere die slechts een blikvanger zijn voor de goedgelovigen, wat betekent dat PR-budgetten even lang zijn als ooit, waardoor het beslissingsproces alle belangrijker.

Het doel van dit artikel was om u een kijkje te geven in de wereld van een uitgever en enkele tips om ons een beetje te helpen, met een paar belangrijke gedachten over gedachten.

Er zijn een paar andere overwegingen voor het verzenden van PR, en we hebben hierover een gratis eBook geschreven.

Dus of u nu op zoek bent om uw eerste campagne te beginnen, of een seizoensprof, ik verwelkom uw feedback, vragen en opmerkingen - laat het me hieronder weten!

Maak deze PR-fouten niet voor Trade Media

Guy Ullmann

http://www.tagmeapp.co.uk

Ik ben de Sales & Marketing Director hier bij PII en de oprichter van de Tagme-app. Ik studeerde oorspronkelijk kunst aan de universiteit van Chester en richt deze creativiteit nu op marketing waar ik sindsdien ervaring mee heb

Volledige bio lezen

Gerelateerd nieuws

hoe 1

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Ontdek hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel gezichtspunt!

Process Industry Update Enewsletter

- Abonneer u op onze wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en evenementen, producten, technische artikelen en Viewpoint-berichten

Stuur me geweldige dingen

Voeg uw gezichtspunt toe

Word een Gedachtenleider

- Verbeter uw geloofwaardigheid, vergroot de merkherkenning en stimuleer uw reputatie als een belangrijke beïnvloeder in de branche

Meer informatie

wolfson korte cursussen 2019