← Terug naar marketingcategorie van de industrie

GDPR-verordening - waarom vertegenwoordigers van de verantwoord media zullen schijnen

GDPR voor Uitgevers

In mei zal 2018 een van de grootste wetten voor gegevensbescherming ooit in Europa worden ingevoerd, waarbij het de mogelijkheid wordt verboden om persoonlijke gegevens van welke soort dan ook te bewaren zonder toestemming en zonder bewijs van toestemming.

Er wordt voorspeld dat bedrijven gemiddeld 75% van hun gegevens verliezen na de blokkering van de 25th May mei, wat catastrofale gevolgen zal hebben voor de meeste bedrijven.

Dus als je nu nog geen actie hebt ondernomen, is het waarschijnlijk bijna te laat, afhankelijk van de grootte van je database.

GDPR is van toepassing op marketingmateriaal, hoewel er wat onduidelijkheid bestaat rond wat 'marketing' is. Tijdschriften worden bijvoorbeeld geclassificeerd als een 'abonnement' in plaats van marketing, maar er zijn nog andere voorzorgsmaatregelen die uitgevers moeten doen, wat ik later zal bespreken.

Er zijn echter veel onbeantwoorde vragen, vooral in de B2B-sector, dus in tijden als deze moet je degenen met kennis oproepen en gelukkig heb ik een zeer goede vriend die, in haar eigen woorden, 'De marketingkampioen voor GDPR in het Verenigd Koninkrijk', en is verantwoordelijk voor een team van 20 om zich te concentreren op het voldoen aan 100% GDPR-compliant voor hun bedrijf dat 50,000 in 120-landen gebruikt.

Dus hier, ik heb de dialoog genomen uit een gesprek dat we hadden en gaf nuttige informatie voor mensen die nog steeds niet zeker zijn wat ze moeten doen:

Om in eerste instantie te beginnen, moet u ervoor zorgen dat uw CRM-systeem beschikt over de mogelijkheden om toestemming vast te leggen. Richt u vervolgens op het verkrijgen van toestemming met terugwerkende kracht van uw bestaande gegevens als uw bestaande gegevensverzamelingsbeleid niet aan GDPR voldoet, zoals;

  • Gekochte gegevenslijsten
  • Gegevens verzameld via formulieren waarbij gebruikers de optie hebben gekregen om zich af te melden in plaats van in
  • Gegevens waarbij u geen tijd noteerde, hebben een record van hun toestemming voor opt-in gestempeld
  • Consumentengegevens met slechts één enkel aanraakpunt en geen bevestigingsemail.

Voor veel bedrijven is dit hun volledige database, dus ze zijn momenteel (of zouden moeten) volledige marketingcampagnes draaien rond het verkrijgen van GDPR-compatibele toestemming.

Tegelijkertijd moet u ervoor zorgen dat al uw huidige gegevensverzamelingsbeleid compatibel zijn, zodat alle nieuwe gegevens kunnen worden verzameld na 25th May 2018.

Er zijn een aantal 'subtiele' manieren om dit te benaderen, u kunt bijvoorbeeld campagnes uitvoeren met speciale aanbiedingen, geweldige inhoud, gloednieuwe productlanceringen enz. En 'subtiel' zeggen over de campagne, in de trant van:

"Als u van onze campagnes / producten / inhoud enz. Houdt, neem dan even de tijd om uw gegevens bij te werken en geef ons toestemming om contact met u op te nemen, anders is dit de laatste keer dat u van ons hoort"Etc

Een sluwe manier zou kunnen zijn om uw abonnees op de hoogte te stellen van een opwindend nieuw evenement / product / nieuwsverhaal dat na mei 25 zal plaatsvinden en als ze erover willen horen, moeten zij hun gegevens bijwerken

Er zijn een aantal manieren waarop je dit kunt benaderen en ik weet zeker dat de bovenstaande voorbeelden je enige inspiratie zullen geven.

Een veel voorkomend misverstand over GDPR - maak alsjeblieft deze fout niet!

Veel bedrijven zullen de fout maken om te denken:

"Al onze e-mails hebben een 'opt-out'-link, dus onze abonnees kunnen hierop klikken als ze zich willen afmelden."

Helaas wordt het niet langer als 'toestemming tot contact' onder GDPR beschouwd om mensen het recht op opt-out te geven. Ze moeten zich hebben aangemeld voor elk uitgaand marketingkanaal en u moet kunnen aantonen dat uw gegevens zijn aangemeld. U hebt dus een systeem nodig dat alle opt-ins voor marketingtoestemming met een tijdstempel registreert.

De gegevens in kwestie kunnen allesbehalve beperkt zijn tot een naam, een thuisadres, een foto, een e-mailadres, bankgegevens, berichten op sociale netwerksites, medische informatie, of het IP-adres van een computer, enz.

Als u contact opneemt met consumenten. Ze moeten 'dubbel aangemeld' hebben, dus hebben een vakje aangekruist met de mededeling dat ze de communicatie van jou willen ontvangen en vervolgens op een link in een e-mail hebben geklikt om te bevestigen dat ze marketing-e-mails willen ontvangen. Ook dit moet allemaal per gebruiker worden vastgelegd. ooit onderzocht door de raad voor gegevensprivacy.

U moet ook uw gegevens 'het recht om te worden vergeten' geven. Dus moeten zij hun gegevens laten verwijderen, dat elk exemplaar van hun gegevens van al uw systemen wordt verwijderd, tenzij er een wettelijke reden is om in dat geval gegevens te bewaren.

Als uw bedrijf een mobiele app heeft die een gebruikersregistratie heeft, moet u een opt-in-formulering hebben, die zij verplichten om te zeggen dat zij graag inhoud van u ontvangen en dat het dubbele opt-in moet zijn - de meeste apps voeren dit in hun gebruikersovereenkomst in, dus in wezen, tenzij mensen zich aanmelden, kunnen ze de app niet gebruiken.

Uitgevers voldoen aan GDPR

Wat betekenen de GDPR-regels voor uitgevers en datalijstproviders?


Zoals eerder vermeld, worden op abonnementsvorm gebaseerde gegevens niet geacht onder de GDPR-wet te vallen, maar het probleem voor medias zal optreden wanneer zij namens hun klanten marketingcampagnes uitvoeren, omdat dit als marketingmateriaal zal worden beschouwd.

Dus als media direct marketingcampagnes uitvoeren namens hun klanten, moeten ze ervoor zorgen dat deze gegevens voldoen aan de nieuwe regelgeving.

Persoonlijk kan ik niet wachten tot deze wet wordt geïntroduceerd, omdat PII altijd een zeer streng gegevensbeleid heeft gevoerd - we hebben nooit en zullen nooit gegevens verkopen of kopen en elke abonnee heeft zich naar eigen wil ingeschreven en we hebben de juiste procedures om dit te bewijzen.

Dus voor die specialisten die hun bedrijf hebben opgebouwd door gegevens in te kopen, kan ik niet wachten om je volgende marketingmail die je naar mijn spamfolder stuurt te melden - wees gewaarschuwd !!!!

Hoe de GDPR-verordening programmatische reclame zal doen schudden

Programmatische reclame is de dominante manier geworden om digitale media te verhandelen omdat het advertenties koppelt aan mensen op een werkelijk grote schaal. Dit vermogen om te schalen is afhankelijk van betrouwbare en uitwisselbare apparaat-ID's. Cookies (en andere apparaat-ID's) zijn gebruikt om een ​​miljard apparaten op internet te identificeren en bij te houden om programmatische handel mogelijk te maken. AVG betekent het einde van dit onbeperkte gebruik van cookies (of alle apparaat-ID's), vandaar het einde van de programmatische handel zoals wij die kennen.

Dit kan / zal een enorme impact hebben op media-advertenties - gelukkig niet zozeer voor ons handelsmedias, ik ben opgelucht om te zeggen (alsof het niet moeilijk genoeg was zoals het is!)

PR verzenden naar uitgevers

Dit is een interessant punt, want wanneer we PR ontvangen, breng je ons het laatste nieuws aan, dus wordt dit beschouwd als marketingmateriaal?

Als dat zo is, moeten we volgens de nieuwe voorschriften onze toestemming geven!

Dus denk er zeker twee keer over na de volgende keer dat je Phil antwoordt met 'geen budget' of 'het is tegen het bedrijfsbeleid' (en ik zou graag zeggen waar dat beleid kan gaan, maar ik laat dat achter voor een nieuwe post!)

Maar ik weet zeker dat we allemaal betere dingen te doen hebben dan ons zorgen te maken over onze toestemming om je PR te ontvangen!

Vuile spellen

Iets waarvan ik denk dat het de duurzaamheid van deze verordening echt zal testen, zijn concurrerende bedrijven die elkaar rapporteren. Het kost de jongens van GDPR veel middelen om grote organisaties te onderzoeken die 100's van 1000's aan data bevatten, en zal soms lijken op het vinden van een speld in een hooiberg, dus hoe lang zal het duren voordat procedures zijn ingevoerd om ervoor zorgen dat rapporten echt zijn en er geen associatie bestaat met het gerapporteerde bedrijf?

En als dat ooit gebeurt, hoe lang duurt het voordat organisaties hier manieren vinden ...?

Tumbleweed

Gebrek aan ondersteuning van e-mailomroeporganisaties

Iets dat ik verrassend vond, is het gebrek aan ondersteuning door e-mailomroeporganisaties. Natuurlijk zijn ze op de hoogte van de wijzigingen en zullen ze documentatie verstrekken over hoe ze hun gegevens beveiligen, maar met betrekking tot het melden van hun klanten heb ik geen enkele e-mail ontvangen en gebruik ik verschillende e-mailservices van 5!

De reden hiervoor is volgens mij dat de meeste e-mailproviders per contact in rekening brengen. Als daardoor het verwachte resultaat optreedt en bedrijven 75% van hun gegevens verliezen, zal dit een enorme impact hebben op hun inkomsten, wat in feite zou kunnen leiden tot een prijsstijging om het uit te vlakken.
Het zal interessant zijn om het domino-effect te zien dat dit heeft.

Een paar belangrijke details die u moet weten over GDPR

Functionaris voor gegevensbescherming (DPO)

Als u zich bezighoudt met het verwerken van een groot aantal gevoelige persoonlijke gegevens of met het systematisch monitoren van gegevens, moet u een DPO aanwijzen.

De term "grote schaal" is niet duidelijk gedefinieerd in de verordening. Volgens richtlijnen van werkgroep 29 wordt 'grote schaal' gedefinieerd door verschillende factoren: aantal personen, datavolume, duur van gegevensverwerking en territoriumbereik.

Een voorbeeld van grootschalige verwerking is de verwerking van patiëntgegevens als onderdeel van routinematige ziekenhuisactiviteiten (in tegenstelling tot de verwerking van patiëntgegevens door een individuele arts - dit wordt niet als "grootschalig" beschouwd).

Andere voorbeelden van grootschalige verwerking zijn het gebruik van zoekmachines om persoonlijke gegevens te targeten voor reclame en het verwerken van klantgegevens als onderdeel van de routinematige verkoopactiviteiten van een verzekeringsmaatschappij of een bank.


Straffen voor schending

In vergelijking met de gegevensbeschermingsrichtlijn van 1995, heeft de GDPR strengere straffen voor niet-naleving. Indien de toezichthoudende autoriteiten enige overtreding van de verordening door een organisatie vaststellen, hebben zij de bevoegdheid om de in gebreke blijvende organisaties met of zonder geldboete te straffen voor corrigerende maatregelen. De boetes kunnen oplopen tot 2% of 4% van de totale omzet of € 10 miljoen of € 20 miljoen, afhankelijk van welke van de twee het grootst is.


Conclusie

Dit gezegd hebbende, is het nog steeds onduidelijk of dit van toepassing is op B2B-marketing! De GDPR maakt zelf geen onderscheid tussen B2B- en B2C-marketing.

Op dit moment zijn B2B marketing e-mails en sms-berichten toegestaan ​​aan bestaande klanten op een zachte opt-in basis, onder de Privacy en Elektronische Communicatie Verordening (PECR).

De EU herziet echter momenteel haar e-privacyrichtlijn (die PECR in het VK informeert) tot een nieuwe verordening, de verordening betreffende privacy en elektronische communicatie.

Een gelekte versie van de verordening bracht het in overeenstemming met de GDPR, waardoor alleen direct marketing per e-mail mogelijk was voor degenen die hun voorafgaande toestemming hadden gegeven. Maar de nieuwste versie die momenteel in afwachting is van goedkeuring handhaaft de softopt-in benadering voor B2B. In afwachting van goedkeuring moet deze nieuwe verordening van kracht worden op dezelfde dag als de GDPR, 25 mei 2018.

Hierdoor blijven B2B-marketeers hangen tussen een rots en een harde plaats. Durf je te gokken en te kijken of de marketingvrijstelling van B2B ongeschonden door de EU-wetgeving gaat? Maar als er vertragingen zijn of als dat niet het geval is, hebt u geen tijd om een ​​klacht in te dienen. De beslissing is aan u....

Ik herinner me dat toen de EU-wetgeving inzake cookies werd geïntroduceerd er hierover veel geruzie was, maar heeft iemand er nu echt iets aan? De meerderheid waarschijnlijk niet.

Dus ik vraag me af of deze enorme investering voor bedrijven om ervoor te zorgen dat ze zich aan deze voorschriften houden, ook hier een geval van is?

We zullen af ​​moeten wachten.

Ik zou graag uw mening horen hierover - heeft u al procedures ingesteld om dit te doen, of wilt u een kans grijpen en een oogje dichtknijpen?

Guy Ullmann

http://www.tagmeapp.co.uk

Ik ben de Sales & Marketing Director hier bij PII en de oprichter van de Tagme-app. Ik studeerde oorspronkelijk kunst aan de universiteit van Chester en richt deze creativiteit nu op marketing waar ik sindsdien ervaring mee heb

Volledige bio lezen

Gerelateerd nieuws

2 Reacties

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Ontdek hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel gezichtspunt!

Process Industry Update Enewsletter

- Abonneer u op onze wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en evenementen, producten, technische artikelen en Viewpoint-berichten

Stuur me geweldige dingen

Voeg uw gezichtspunt toe

Word een Gedachtenleider

- Verbeter uw geloofwaardigheid, vergroot de merkherkenning en stimuleer uw reputatie als een belangrijke beïnvloeder in de branche

Meer informatie

wolfson korte cursussen 2019