How To Check If Variable Speed Drives are Operating at MAXIMUM Efficiency

Terwijl frequentieregelaars (VSD's) vormen een belangrijke energiebesparende technologie, Mitsubishi Electric's Matt Handley vragen hoeveel van de installed base van de schijven zijn eigenlijk opgezet om te draaien op hun maximale efficiency.

Energy efficiency is now a prime consideration for machinery designers, plant engineers and finance directors – with a seemingly constant stream of new legislation designed to encourage industries to reduce their energy usage. As a result there are many technologies available that will now help organisations optimise their energy requirements and reduce their carbon footprints. Is all the applied technology fully optimised though?

vsd maximum efficiency

Het is een vaak geciteerde statistiek dat elektromotoren voor hun rekening 60% van de Britse gebruik van industriële energie. Het is eveneens bekend dat aanbrengen van een frequentieregelaar de snelheid van een motor kan energie besparen beheersen - zoveel energie in feite dat de aanschafkosten gewoonlijk terugverdiend binnen-16 18 maanden. Belangrijk is dat een aandrijving met variabele snelheid maakt het ook mogelijk gebruikers te passen motoren bemeten dichter bij hun typische plicht, bieden verdere energiebesparingspotentieel.

Vandaag zijn er honderdduizenden van frequentieregelaars in talloze toepassingen in het hele land geïnstalleerd, zodat gebruikers vele duizenden ponden in de energiekosten. Maar zijn de eindgebruikers om het meeste uit hun frequentieregelaars? Zijn ze plukt alle energie besparingen die ze zouden kunnen zijn? Hoeveel van deze frequentieregelaars zijn eigenlijk opgezet om te draaien op hun maximale efficiëntie?

variable speed drive efficiencyHet kan worden aangenomen, bijvoorbeeld dat een frequentieregelaar te hebben gemonteerd, u hebt bereikt uw energiebesparingspotentieel - einde verhaal. De aandrijving kan zeker optimaliseren van de snelheid van de motor door het afstemmen aan de vereisten van de toepassing. In hoge duty pompen en ventilatoren bijvoorbeeld, betekent dit profiteren van het kwadraat van de snelheid van het energieverbruik wat aanzienlijke besparingen opleveren in het energieverbruik.

Echter, om echt het maximale energiebesparing te leveren, frequentieregelaars moeten goed worden opgezet bij de inbedrijfstelling; Dit kan zo simpel zijn als het activeren van één parameter om de drive intelligente energiebesparende modus in te schakelen zijn.

Where to start looking…

Het eerste gebied om altijd kijken is de aard van de lading dus is het ook constant koppel en variabel koppel. De schijf kan worden aangepast om de uitvoer naar de in de belasting, waardoor de beschikbare maximale energiebesparing. Terwijl een rit in de constant koppel modus nog energie zal opslaan in vergelijking met het hebben van geen aandrijving op de motor helemaal niet, zullen optimale besparingen alleen worden bereikt in variabel koppel modus als de aangesloten belasting is een pomp of ventilator, al moet worden opgemerkt dat sommige soorten van de pomp moet de constant koppel setting. Dit moet worden ingesteld wanneer de drive is geïnstalleerd; Ook dit is normaal gesproken zo eenvoudig als het aanpassen van één parameter.

Verder veel frequentieregelaars hebben specifieke energiebesparende modes, met speciale algoritmen afstemmen van de profielen van de output naar een grotere optimalisatie te leveren. Als voorbeeld van Mitsubishi Electric FR-F800 snelheidsregelaar - een speciaal product gericht op de pomp, ventilator en compressor operaties - biedt specifieke energiebesparende modi die verdere energiebesparing tot% 15 in vergelijking met standaard modi kunnen bereiken. Het biedt ook een aantal geavanceerde functies die specifiek zijn voor de industrie vertrouwen op ventilatoren, pompen en compressoren om verder verbeterde prestaties te leveren binnen de applicatie.

vsd efficiency

Sommige gebruikers kunnen vanaf waardoor dergelijke energiebesparende standen op frequentieregelaars zijn teruggeschrokken, als historisch gezien konden ze de drive traag te reageren op veranderingen in de belasting te maken. Dit is echter niet meer het geval, met de beste van topproducten bevatten technologieën die het probleem elimineren.

Bijvoorbeeld, de FR-F800 omvat geavanceerde Optimum excitatie-controle-technologie van onze Electric, die de aandrijving tussen de energiebesparende modus en zijn hoge koppel-modus het beste voldoen aan de eisen van de lading op een gegeven moment schakelt automatisch. In deze modus is ingeschakeld, kunnen gebruikers er zeker van zijn dat zij altijd het bereiken van de optimale energiebesparing, maar zonder afbreuk te doen aan de prestaties.

En de enquête zegt ...

Het is ook eerlijk om te zeggen dat de energie-optimalisatie is een voortdurend bewegend doel. Dat betekent een voortdurende monitoring van energieverbruik is van vitaal belang voor het identificeren van gebieden rijp voor optimalisatie. Nog fundamenteler dan dat is de noodzaak om een ​​post-installatie een enquête per frequentieregelaar is gemonteerd uit te voeren.

Advanced Optimum Excitation Control technologyTerwijl er een overvloed aan energiebesparing rekentools dat de zaak kan maken voor het monteren van de drive in de eerste plaats, deze instrumenten een aantal aannames die niet altijd accuraat tegen real-world bedrijfsomstandigheden kan zijn. Hoewel de gereedschappen zeker een indicatie van hoeveel energie kan worden bespaard en tonen geschatte terugverdientijd, kan alleen maar een gedetailleerde na installatie enquête werkelijke energiebesparingen en tonen de mogelijkheden te benadrukken voor verdere optimalisatie.

We zien dus dat terwijl frequentieregelaars bieden tal van mogelijkheden om energie te besparen - en worden aantoonbaar te doen in een breed scala van industrieën en toepassingen - om een ​​beetje tijd om het opzetten van de technologie correct zal zo veel meer te leveren.

Hand op het hart dat het onmogelijk is om te vertellen hoe veel meer energie gebruikers zou kunnen besparen als ze echt hun drives landelijke geoptimaliseerd. Wat we hebben gezien is dat zelfs na een VSD is aangebracht, kunnen we vaak de energie-efficiëntie te verhogen met 10% of meer vrij gemakkelijk. Het is ook niet ongebruikelijk om meer dan 10% die als je dat cijfer tot de relatief kleine winsten in de motor efficiëntie aanbod vergelijken door de upgrade van een IE2 naar motor IE3 bijvoorbeeld, het is echt groot. De ironie is dat het vermogen is vaak er al, het moet gewoon inschakelen.

Procesindustrie Informer

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Ontdek hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.