Zijn Process Bedrijven Klaar te drijven omlaag Water Kosten?

Met minder dan 12 maanden te gaan voordat verdere water liberalisering van kracht in Engeland komt, moet proces bedrijven klaar om de mogelijkheid de kosten naar beneden te rijden grijpen zijn, legt Nick Simpson, Marketing en Communications Director bij SUEZ Treatment Solutions UK.

Vanaf april 2017 de watermarkt voor Engeland zal het model al volgen operatie in Schotland, en zullen bedrijven (niet-huishoudelijke watergebruikers) van alle soorten en maten in staat te stellen hun water leverancier te kiezen. Dit is in vrijwel dezelfde manier als bedrijven hebben in de afgelopen jaren in staat zijn om te shoppen voor de beste energie-deals van verschillende leveranciers geweest.

In principe is dit biedt aanzienlijke kansen voor bedrijven in het proces sectoren om hun water kosten te besparen, te elimineren inefficiënties, de complexiteit van de inkoop te verminderen over meerdere locaties en manieren om het verbruik te verkennen. Proces toepassingen, van olie en gas naar de voedselproductie, gebruik aanzienlijke hoeveelheden water, zodat eventuele kostenbesparingen zullen welkom zijn, als u de gelegenheid om verdere mogelijkheden tot vermindering van de totale consumptie te voldoen aan duurzaamheidsdoelstellingen te verkennen. Twee voorbeelden benadrukken dit punt: grootste petrochemische website van Schotland in Grangemouth verbruikt ongeveer 50 miljoen liter water per dag - meer dan de hele stad van Edinburgh, terwijl de Britse 1,400 of zo brouwerijen gebruiken meestal tussen 60 en 300 liter water aan één enkele brouwen pint bier.

SUEZ Engineers

De opkomst van de concurrentie

Concurrentie voor waterdiensten werd voor het eerst geïntroduceerd in Engeland in 2003, bij hoog volume commerciële (ie niet-huishoudelijke) klanten met behulp van meer dan 50,000 m3 (50 megalitres) water per jaar in staat waren om hun leveranciers te kiezen. Dit Watervoorziening Licensing-programma werd echter beperkt en had realistische financiële prikkels of een geschikte marktstructuur niet te voeren om echte concurrentie te creëren.

Hoewel de drempel in Engeland vervolgens per jaar werd teruggebracht tot 5,000 m3 (5 Megalitres) dezelfde fundamentele beperkingen blijven van toepassing op de markt. In het bijzonder met 22 verschillende gereguleerde water leveranciers in het hele land, hebben kwesties zoals niet-gestandaardiseerde billing, complexe tarieven, lage niveaus van klanttevredenheid en hoge kosten voor bedrijven in het omgaan met transacties op meerdere locaties, gemeengoed geworden.

In Schotland, is de situatie anders. Water markt deregulering is van kracht sinds 2008. Als gevolg hiervan wordt geschat dat er efficiency besparingen ter waarde van meer dan £ 43 miljoen is geweest, waarbij de klanten een besparing van ongeveer 20 miljard liter water en rond 50% van de bedrijven van de gelegenheid gebruik om de regelingen voor hun water en riolering diensten opnieuw te onderhandelen.

De Schotse marktstructuur is relatief eenvoudig, met 130,000 niet-huishoudelijke afnemers in het land te kunnen kiezen tussen de 16 verschillende leveranciers of Licensed Providers. Elk van deze aankopen water en riolering diensten tegen groothandelsprijzen van Scottish Water, die verantwoordelijk is voor het handhaven van de publiekelijk eigendom waterinfrastructuur (buizen, leidingen en installaties voor de behandeling). De vergunningverlenende overheid is de Water Industry Commissie voor Schotland, met een apart orgaan, het Centraal Marketing Agency, die verantwoordelijk is voor de overdracht van informatie van de klant tussen retailers en voor de berekening van de wholesale-transacties tussen retailers en Scottish Water.

De algemene consensus is dat de deregulering van de watermarkt in Schotland succesvol is geweest. Als gevolg hiervan en op basis van deze ervaring, de regering in Engeland stelt nu voor om de drempelwaarde voor verbruik voor alle niet-huishoudelijke lokalen in Engeland in 2017 verwijderen.

De eerste stap op weg naar dit doel was de invoering van de Waterwet, die in 2014 in de wet aangenomen. Deze wet is bedoeld om alle zakelijke klanten mogelijk te maken, plus de publieke sector, charitatieve en not-for-profit organisaties in Engeland, om hun leverancier van water en riolering diensten te kiezen, ongeacht waar zij zich bevinden in het land.

Het doel is om het mogelijk voor bedrijven om te onderhandelen over het pakket van diensten die aan hun eisen voldoet, in termen van prijs, efficiëntie, klantenservice en support te maken. De wet maakt het ook makkelijker voor waterbedrijven te verkopen en leveren water met elkaar en maakt het mogelijk de gevestigde water of riolering bedrijven, met instemming van de minister van Buitenlandse Zaken, zich terug te trekken uit de markt - de zogenaamde 'retail exit'. Daarnaast is de wet maakt het mogelijk eigenaren van kleinschalige water opslagfaciliteiten om overtollig water te verkopen aan het openbare net.

De organisatorische marktmodel zal vergelijkbaar zijn met die pionierde in Schotland te zijn, met de groothandel verkoop van water om een ​​licentie retailers, die op hun beurt het aanbod niet-huishoudelijke klanten met retail services, facturering, meteropname en operationele informatie. Groothandel kan ook operationele diensten rechtstreeks te leveren aan hun zakelijke klanten, terwijl een gecentraliseerde markt operator beheert de stroom van klant- en transactiegegevens tussen de grossiers en gelicentieerd retailers.

Met ongeveer een miljoen in aanmerking komende bedrijven, de Engels markt is ongeveer acht keer groter dan die in Schotland. In Wales, maar de bestaande drempel van 50 megalitres blijft gehandhaafd als de Welshe regering heeft geen plannen om een ​​soortgelijk programma van het water markt deregulering vast te stellen.

In 2014, werd een programma van overleg en planning op te zetten voor het ontwikkelen en testen van de juiste prijs control frameworks, IT-systemen en protocollen om een ​​succesvolle go-live datum in het tweede kwartaal van 2017 waarborgen. Een belangrijk onderdeel van het proces is het vinden van manieren om te centraliseren en fuseren meerdere data sets, met de klant en de levering records van alle huidige water bedrijven, waarvan vele gebruik maken van verschillende legacy-systemen. Dit werk wordt beheerd in het kader van de Open Water-programma, dat werd opgericht door de regering, tekenen samen de expertise van een verscheidenheid van de belangrijkste deelnemers aan de markt, met inbegrip van Defra, Ofwat, Market Operator Services Ltd (Mösl) en andere belanghebbenden.

SUEZ Water Supplies

Kostenbesparing of complexiteit?

In principe zouden de deregulering helpen proces bedrijven hun water te verlagen. In werkelijkheid is de situatie waarschijnlijk complexer geworden vóór de beoogde voordelen worden gerealiseerd, met het risico dat veel bedrijven tijdelijk worden omgeleid uit hun kernactiviteiten als 2017 deadline nadert.

In eenvoudige termen, moet deregulering ondernemingen in staat stellen om de kosten van water en riolering diensten te verminderen, hetzij door middel van heronderhandeling met een bestaande leverancier of door de overdracht aan een nieuwe. In de praktijk zijn er waarschijnlijk een aantal kinderziektes zijn. Bijvoorbeeld bedrijven die opereren vanuit meerdere plaatsen rond Engeland en welke bron water uit de verschillende lokale water leveranciers, kunnen problemen ondervinden. Er bestaat een risico dat de prijsstelling structuren eigenlijk complexer, eerder dan transparanter geworden, die kan het moeilijk maken voor alle klanten om te onderhandelen over de moeite waard kortingen.

Een andere zorg, maar voor proces bedrijven is dat sommige detailhandelaren water niet aan de eisen en uitdagingen van het water eisen kunnen begrijpen voor grote industriële sites, en mag derhalve niet in staat zijn om de meest geschikte advies of ondersteuning te bieden. Het is ook waar dat, voor sommige bedrijven, het beheer van water en afvalwater is niet van oudsher een prioriteit geweest, zodat de expertise die nodig is om de grootste efficiency te bereiken in termen van de kosten voor bronwater, proces watergebruik en besparingen, en afvalwaterbehandeling , recycling en verwijdering, kan niet bestaan ​​binnen elke organisatie. Als gevolg hiervan, de voorbereiding voor de deadline 2017, onderhandelen over de beste deal en het beheer van deze op een permanente basis zou kunnen toevoegen aan de totale operationele kosten.

Niettemin, om te profiteren van de veranderingen in het water markt, proces bedrijven in Engeland nodig hebben om effectieve strategieën voor het beheer van water en afvalwater te ontwikkelen. Voor veel bedrijven, kan de prijs slechts een deel van hun eis. Zij kunnen, bijvoorbeeld, plaatsen gelijke of hogere waarde van factoren zoals single facturering voor meerdere sites, flow monitoring, continuïteit van de energievoorziening, meer water-efficiëntie, betere klantenservice of water hygiënische diensten of koolstof reductie.

Een optie is om te overwegen het uitbesteden van de verantwoordelijkheid voor de water- en afvalwaterbehandeling, met inbegrip van de kosten en contractonderhandelingen, tot gespecialiseerde aanbieders, zoals SUEZ Treatment Solutions UK. In veel opzichten is dit type van outsourcing is niet anders dan die van vele andere niet-kernactiviteiten diensten zoals opslag, IT of payroll en brengt dezelfde voordelen - waardoor het bedrijf om zich te concentreren op haar core proces business, terwijl het leveren van kostenbesparingen, risicoverlaging , efficiëntie en uiteindelijk een rendement op de onderste regel.

Welke aanpak wordt genomen, de verdere deregulering van het water markt in Engeland biedt reële mogelijkheden voor die bedrijven in het proces sectoren. Echter, de invoeringsdatum van april 2017 dreigt snel, waardoor de komende maanden de perfecte tijd voor zowel een strategische evaluatie van uw behoefte aan water en de verdere ontwikkeling van een lange termijn water en afvalwater optimalisatie en plan efficiency.

Procesindustrie Informer

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Ontdek hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.