← Terug naar behuizingen, rekken en kasten categorie

Modulair railsysteem, ideaal geschikt voor industriële schakeltoepassingen

MAPScunRearBusBar staalfabriek

Rittal werd benaderd om een ​​stroomdistributie- en motorbesturingscentrumsysteem te leveren voor een vervangend aandrijvingspaneel bij een staalfabriek in het noorden van Engeland.

Het industriële schakelsysteem voor zware lasten dat de molen aandreef, was niet langer operationeel effectief. Zijn aandrijvingen en bedieningselementen waren verouderd, sommige van de schijven werkten niet meer en er waren de afgelopen jaren een reeks uitval van apparatuur geweest.

Het paneel zelf bevond zich in een kelder onder de walserijen, waardoor een stoffige, moeilijke en daarom uitdagende omgeving ontstond voor zeer gevoelige elektronische apparatuur. Er waren ook groottebeperkingen voor het nieuwe paneel vanwege de beperkte beschikbare ruimte.

Rittal voerde contact met de hoofdontwerper van het systeem en nomineerde Integrator, MAP Automation, en specificeerde ABB's aandrijfsystemen en vermogenscomponenten. Het motorbesturingscentersysteem was gebaseerd op Rittal's Ri4Power elektrische stroomdistributiesysteem en ontworpen met Rittal's Power Engineering planningssoftware.

Ri4Power is bij uitstek geschikt voor dit type toepassing. Het ondersteunt betrouwbare, laagspannings-schakelinstallaties voor machines, installaties en gebouwen en is onderworpen aan strenge testen onder de meest veeleisende omstandigheden, wat heeft aangetoond dat het geschikt is om te voldoen aan de behoeften van industriële schakelinstallaties.

Het gelaste modulaire ontwerp betekent dat vermogen op gespecificeerde punten kan worden gesplitst, voor eenvoudige installatie. Ondertussen biedt de Power Engineering-software teams uitgebreide ondersteuning bij het plannen en verifiëren van gestandaardiseerde Ri4Power-schakelapparatuur, zoals vereist door de IEC 61439-1 / -2-standaard.

Vreemd genoeg vereiste het nieuwe paneel van de staalfabriek dubbele railsystemen, voor ingebouwde redundantie. Het belangrijkste horizontale railsysteem wordt gevoed via een luchtstroomonderbreker (ACB) terwijl een standby-railsysteem kritieke belastingen voedt.

Het standby-busbar-systeem (RiLine60) werd gemonteerd op een dubbel montageplaatsysteem dat zich achter de rijaandrijvingen met variabele snelheid bevindt. Shrouding werd verstrekt om indirect contact te voorkomen als de stalen achterdeksels werden verwijderd.

De ACB is gemonteerd met behulp van een nieuwe railsteunset om een ​​snelle oplossing te leveren die voldoet aan de normen voor schakelapparatuur.

Het was ook duidelijk dat het nieuwe motorbesturingscentrum de bestaande veldbekabeling moest accepteren; een probleem werd snel opgelost met Rittal's maxi PLS, die een eenvoudige verbinding bood met deze grote, binnenkomende kabels.

Bovendien werden de energiebesparende LED-paneellampen van Rittal gespecificeerd om toekomstige installatieprojecten en lopend onderhoud eenvoudig te maken voor gebruikers en operators. Deze snel-fit lampen zijn standaard voorzien van plug-in voedingskabels en kunnen eenvoudig worden bediend via een deurschakelaar.

De installatie moest worden uitgevoerd binnen een beperkte tijdschaal en tijdens de uitschakelperiode van de molen, maar werd op tijd gebouwd en geleverd.

Meer informatie op www.rittal.co.uk en www.friedhelm-loh-group.com of op twitterrittal_ltd.

Rittal Ltd

Wij bieden behuizingen, stroomdistributie, klimaatbeheersing, IT-infrastructuur en software & services.

Handtekening: Platina-lidmaatschap

Gerelateerd nieuws

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Ontdek hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.