Hoe te selecteren De juiste pompaandrijving voor een toepassing - De Bas lerenics

IHet kan behoorlijk lastig zijn om de juiste pompaandrijvingen te vinden voor uw specifieke behoeften. Er zijn veel soorten verschillende krachtafnemers (PTO's), en het kan overweldigend lijken om te proberen de juiste te kiezen die bij uw behoeften past.

Dat is waar jbj Techniques in komen. In dit artikel zullen we kijken naar meerdere PTO's en
pompaandrijvingenen hoe gaat het?n selecteer het juiste type pompaandrijving voor uw toepassing.

Of u nu een industriële fabriek runt of gewoon op zoek bent naar de juiste PTO's voor zware machines, zware installaties of mobiele toepassingen, deze gids helpt u bij het kiezen van de juiste pompaandrijving voor uw behoeften
.

Zes basisoverwegingen voor het selecteren van een pompaandrijving

Laten we beginnen met de basis. Bij het engineeren van een nieuw pomp- of hydraulisch systeem met pompaandrijvingen en meerdere krachtafnemers, er zijn zes basisdingen waar u rekening mee moet houden - voordat u begint met het maken van blauwdrukken, plannen en andere projectdetails. Hier is een snel overzicht van elk.

1. Het aantal en type pompen vereist

- Geen twee projecten zijn hetzelfde. Het type pompen - en het aantal dat u nodig hebt - zal variëren in elk constructieproject. Dit hangt af van de prestatiestatistieken en de algehele afmetingen van de pompen, evenals van het leidingwerk waardoorheen de vloeistof zal stromen.

Met beide factoren begrepen, zou het vrij gemakkelijk moeten zijn om een ​​maximale centrumafstand vast te stellen, en eenheden te kiezen die voldoende kracht zullen leveren om hun eindbestemming te bereiken. Als u dit niet doet, resulteert dit in sub-par prestaties. Pompen kunnen voorbij hun bedrijfslimieten worden gestrest, wat resulteert in eventuele productstoringen.

2. Maximum koppeloutputvereisten voor elke pomp

- Nadat u de basisberekeningen hebt uitgevoerd om te bepalen welk type pompen u nodig hebt, is het tijd om na te denken over uw maximale koppeloutputvereisten. U moet ervoor zorgen dat dit aantal onder de maximale waarde van elk van uw pompen ligt, om een ​​soepele en stabiele werking te garanderen.

3. Maximaal ingangskoppel

- Dit is waar uw hoofdmotor (motor die de krachtafnemer of PTO's) komt in het spel. Afhankelijk van het vermogen en de grootte van uw krachtbron, moet u mogelijk verschillende pompen selecteren. Als u een motor met een extreem hoog vermogen hebt, moet u ervoor zorgen dat u een degelijk zware aftakas hebt geselecteerd. En, in dezelfde geest, moet u overwegen of een zware aftakas al dan niet overkill is als u een kleinere motor gebruikt, zoals de motor op een vrachtwagen of een ander stuk zware machine.

In de regel moet het maximale invoerkoppel minimaal 20% onder de maximale nominale waarde liggen voor een bepaalde koppeling en PTO. Dit zorgt ervoor dat de pomp niet overbelast wordt en goed zal functioneren gedurende de beoogde levensduur. Als u dit niet doet, kan dit leiden tot schade aan zowel de pomp als de krachtbron.

4. Maximale invoersnelheid

- Bij het ontwerpen van een nieuw pompsysteem moet de maximale invoersnelheid worden onderzocht om ervoor te zorgen dat de gekozen pomp de maximale invoersnelheid van de aandrijving kan accepteren.

Een kleinere motor kan bijvoorbeeld minder koppel produceren bij een hoger toerental - en er moet een pomp van geschikte grootte worden gekozen om ervoor te zorgen dat deze hoge toerentallen kunnen worden gebruikt. En, in tegenstelling, kan een grotere industriële grootmoment een enorme hoeveelheid koppel en vermogen hebben, maar weinig omwentelingen per minuut, wat ook een effect zou moeten hebben op de pomp die u selecteert.

Welke pomp u ook kiest, u moet er ook voor zorgen dat de draairichting van de pomp tegenovergesteld is aan de krachtbron, om compatibiliteit te garanderen.

5. Service factor

- Vloeistofpompen werken vaak in omgevingen met hoge stress en hoge uptime, met name in industriële verwerkingsfabrieken en dergelijke. Dit betekent dat een servicefactor moet worden gekozen die alle vereisten overschrijdt, om ervoor te zorgen dat de omvormer ook in tijden van periodieke overbelasting intact en functioneel blijft.

In de regel moet u op zoek zijn naar een servicefactor van ten minste 1.15 - dit betekent dat de pomp voor een langere periode bij 1.15x de beoogde ontwerpcapaciteit kan gebruiken, zonder dat de totale levensduur hierdoor wordt beïnvloed.

6. Koeling

- De omgevingstemperaturen rond het installatiegebied zijn vrij belangrijk als het gaat om het selecteren van een koelsysteem voor een pomp. Als het gebied vrij koud is, bijvoorbeeld in een gekoelde omgeving, hebt u mogelijk geen extra koelsysteem nodig, omdat de omgevingslucht de olietemperatuur van de pomp zal helpen afkoelen.

Temperaturen voor een pomp mogen 105 graden Celsius niet overschrijden bij gebruik van synthetische olie, of 80 graden Celsius bij gebruik van minerale olie. Als u zich niet aan deze richtlijnen houdt, kan dit leiden tot een lagere werkcapaciteit en tot een voortijdig falen van de pompaandrijving.

Dit zijn zes van de belangrijkste factoren waarmee rekening moet worden gehouden bij het selecteren van een pompaandrijving of een willekeurige andere aftakas. Als u zich niet aan één of meer van deze factoren houdt, kan dit leiden tot een verkorte levensduur van de apparatuur of zelfs schade aan een pomp of een krachtbron.

Andere factoren die moeten worden overwogen bij het selecteren van PTO's (Power Take-Offs Units)

Naast de zes hierboven geschetste factoren, zijn er enkele andere overwegingen waarmee rekening moet worden gehouden bij het kiezen van een versnellingsbak of een krachtafnemer van welke aard dan ook - niet alleen een pompaandrijving. Bij het selecteren van een aftakas moeten de volgende dingen in gedachten worden gehouden.

  • Type krachtwerktuig

    - Een versnellingsbak en aftakas ontworpen voor gebruik met dieselmotoren zullen niet zo goed werken met een hydraulische motor, bijvoorbeeld. Het type krachtbron en de motor moeten zorgvuldig worden overwogen bij het selecteren van een aftakas. Zorg ervoor dat u de juiste versnellingsbak kiest voor een hydraulische, diesel-, of benzine- of elektrisch aangedreven motor.
  • Traagheid van de te besturen machine

    - Een machine met een hoge traagheid zal doorgaans meer druk uitoefenen op een versnellingsbak, vanwege de zware koppelbelastingen en het gewicht dat tijdens elke omwenteling op de eenheid wordt uitgeoefend. Hoe zwaarder de pomp of andere machine, hoe robuuster de versnellingsbak moet zijn. Speciale lagers en behuizingsontwerpen kunnen nodig zijn om deze hoge belastingen op de ingaande as op te vangen.
    Deze gids? is een nuttig hulpmiddel voor het analyseren van traagheid, motortype, paardenkracht en meer.
  • Piek koppelvereisten

    - Er moet voor worden gezorgd dat een versnellingsbak niet te klein of te zwaar wordt. Het gebruik van PTO's die te groot of klein zijn voor een bepaalde taak, zal resulteren in hogere belastings- en efficiëntieverliezen.
  • Aantal koppelingsopdrachten / uur en duur van elke opdracht

    - Duurzamere eenheden zijn vereist voor gebruik in toepassingen zoals zwaar pompwerk, frezen en andere activiteiten waarvoor elk uur een snelle, herhaalde koppeling van de koppeling vereist is.
  • Splitservereisten

    - In sommige gevallen is een enkele PTO niet de juiste keuze voor een bepaalde toepassing en kunnen meerdere PTO's worden gebruikt om maximale efficiëntie te bieden en de redundantie van de apparatuur te minimaliseren.

Splitter versnellingsbakken?, of meerdere PTO's, laat een enkele aandrijfmotor toe om meerdere pompen of andere apparatuur aan te drijven. Ze kunnen zelfs worden ontworpen om invoer van meerdere prime movers te accepteren en deze via een enkele versnellingsbak af te geven. Wanneer u een enkele pompaandrijving of een meervoudige krachtafnemer selecteert, moet elk van deze factoren in aanmerking worden genomen.

Als u niet de juiste eenheid kiest, leidt dit tot slechte prestaties en een inefficiënt ontwerp, dus zorg ervoor dat u uw due diligence uitvoert en verwijs naar alle beschikbare bronnen, zoals deze selectiehandleiding van jbj Techniques.

Door dit te doen, kunt u ervoor zorgen dat u de juiste eenheid kiest voor uw specifieke behoeften.?

Voor hulp bij het kiezen van een geschikte aftakas, deze PTO-gids helpt u bij het bepalen van factoren zoals snelheidslimieten, zijbelastingslimieten en koppelingskoppelgrenzen.

Single pompaandrijvingen of splitters?

De voors en tegens van elk begrijpen

Vraagt ​​u zich af of een enkele pompaandrijving of een splitterversnellingsbak (meervoudige krachtafnemer) geschikt is voor uw behoeften? Het kan behoorlijk moeilijk zijn om de juiste pompaandrijving voor uw behoeften te selecteren. Hier volgt een kort overzicht van de voor- en nadelen van zowel enkele versnellingsbakken als splitters.

Meerdere krachtafnemers

Pro

  • Veelzijdig en flexibel

    - Terwijl versnellingsbakken van splitters meestal worden gebruikt om stroom te leveren van één prime mover naar meerdere drive-eenheden, kunnen ze ook worden gebruikt om de kracht van twee verschillende motoren te verenigen en deze in een enkele pomp of een andere machine te drijven
  • Laat meerdere pompen of andere apparaten met één krachtbron rijden

    - Splitter-versnellingsbakken maken het mogelijk dat meerdere pomptypen worden aangedreven door een krachtbron met een voldoende hoge capaciteit. Dit omvat traditionele pompen, schottenpompen, schroefpompen en meer. Natuurlijk is hun bruikbaarheid niet alleen beperkt tot pompen - ze kunnen ook verschillende andere apparaten besturen.
  • Minder planningsvereisten voor complexiteit en vereisten

    - Door een enkele motor en een meervoudige PTO te gebruiken, kunnen de mechanische bewerkingen van een bepaald product drastisch worden vereenvoudigd.
  • Flexibele verhouding selectie

    - EENmogelijkheid om verschillende verhoudingen te kiezen die het gebruik van kleinere pompen voor de toepassing mogelijk maakt.

con

  • Meestal duurder

    - Zoals te verwachten is, is het duurder om een ​​drie- of vierwegs PTO te kopen dan om een ​​single te kopen
    Aftakas versnellingsbak.
  • Meer mechanisch complex

    - Hoewel er maar één motor nodig is om meerdere pompen aan te drijven, is de PTO zelf mechanisch complexer en moet er goed op worden gelet dat de juiste eenheid wordt gekozen.
  • Moeilijker te repareren

    - Meervoudige krachtafneeminrichtingen zijn moeilijker te repareren en op te lossen, in vergelijking met enkele pompaandrijvingen.
  • Vaste centra

    - Alle splitter-versnellingsbakken hebben vaste centers, aangedreven door een centraal tandwiel dat de grootte van de pompen bepaalt die kunnen worden aangedreven.

Aandrijvingen met enkele pomp

Pro

  • Vereenvoudigd ontwerp

    - Een enkele pompaandrijving heeft een eenvoudiger ontwerp, aangezien deze niet is ontworpen om vermogen naar meer dan één apparaat uit te voeren. In sommige gevallen kan dit ook leiden tot superieure prestaties bij het rijden met een enkele pomp, hoewel dit afhangt van de bijzonderheden van de toepassing.
  • Relatief goedkoop

    - Lagere mechanische complexiteit betekent lagere totale kosten van de eenheid, wat een voordeel kan zijn in projecten met een lager budget.
  • Kan betrouwbaarder zijn in omgevingen met veel uptime

    - Omdat deze slechts stroom ontvangt van slechts één prime mover en slechts één enkele pomp van stroom voorziet, worden drives met enkele pomp vaak gebruikt in gebieden waar consistente prestaties en uptime bedrijfskritisch zijn.

con

  • Kan niet worden gebruikt om meerdere prime movers te verenigen

    - Dit is een van de grootste nadelen van een enkele pompaandrijving. Het kunnen gebruiken van één pompaandrijving om vermogen van meerdere motoren te accepteren, is erg handig bij het ontwerpen en implementeren van projecten.
  • Niet ideaal voor parallel pompen

    - Parallel pompen wordt steeds meer geaccepteerd in de wereld van hydraulica en plantontwerp. Het zorgt voor minder spanning op elke afzonderlijke pomp en snellere aflevering van vloeistoffen via kleinere leidingen. In vergelijking met meerdere PTO's zijn enkele pompaandrijvingen niet ideaal voor parallel pompen

Zowel enkele als meerdere PTO's hebben hun eigen ideale toepassingen - en het is aan u om te beslissen welke het beste bij uw product past, vanwege hun unieke voor- en nadelen. Jbj Techniques heeft echter de expertise om u te helpen en helpt u graag verder!

Gebruik deze gids om de juiste pompaandrijvingen voor uw toepassing te kiezen!

Jbj Techniques Limited heeft voor u een enorme variëteit aan enkele en meervoudige krachtafnemers en versnellingsbakken beschikbaar, die elk als pompaandrijving voor veel verschillende taken kunnen worden gebruikt.

Of u nu een enkele pompaandrijving nodig hebt voor gebruik in een mobiele truck, of u ontwerpt een nieuw leiding- en vloeistofstroomsysteem voor een industriële productiefabriek, u vindt het juiste jbj-product voor uw behoeften.

Bekijk deze gids dus nog een keer en bedenk hoe u de juiste pompaandrijvingen voor uw volgende project kunt kiezen. Vergeet niet dat je niet alleen bent, jbj Technieken zijn hier om te helpen!

Als u meer vragen heeft over het selecteren van de drive-eenheid die geschikt voor u is, kunt u altijd contact opnemen met jbj Techniques door een e-mail te sturen naar [Email protected], of neem telefonisch contact op + 44 (0) 1737 767493.

Ga naar www.jbj.co.uk/splitter-gearboxes voor meer informatie

Deel via